• 24/7
  • 18 talen
  • 25 erkenningen
  • 82 locaties
  • 6.500 certificaten/jaar
  • Klanttevredenheid 9,1
  • Online inschrijven

Klantgericht werken voor schoonmaak en dienstencheque bedrijven

Wie heb ik aan de lijn?


WAT KRIJG JE IN DEZE OPLEIDING KLANTGERICHT WERKEN VOOR DIENSTENCHEQUE BEDRIJVEN?

Klantvriendelijkheid dienstenchequebedrijven 6

Goede communicatie en klantvriendelijkheid zijn van cruciaal belang in de schoonmaaksector.

DIENSTENCHEQUE BEDRIJVEN

Schoonmaak en dienstencheque bedrijven zitten in de lift. Steeds meer consumenten maken er gebruik van en dat is een goede zaak. Het beroep van schoonmaker/ poetshulp wordt zo opgewaardeerd en uit de economische schemerzone gehaald. Deze ontwikkelingen zijn niet alleen positief voor de werknemers, maar ook voor de consument. Zo kun je er als consument zeker van zijn dat je poetshulp over de nodige vaardigheden beschikt om goed werk te leveren. Het is daarbij duidelijk dat poetsen alleen niet voldoende is.

KLANTVRIENDELIJKHEID EN COMMUNICATIE

Klantvriendelijkheid is evenzeer belangrijk en is onmisbaar om een goede relatie tussen de huishoudelijke hulp en de consument te ontwikkelen. Dit is noodzakelijk om je opdracht als poetshulp tot een goed einde te kunnen brengen. Het is dan ook geen onoverbodige luxe om in de schoonmaaksector oog te hebben voor goede communicatie en klantvriendelijkheid. We durven zelf nog verder te gaan: dit zijn elementen die van cruciaal belang zijn in de sector. Een huishoudhulp komt op dagelijkse basis in contact met consumenten en klanten die gebruik maken van schoonmaak- en dienstencheque bedrijven. Deze werknemers zijn dan ook het visitekaartje van het bedrijf! Een huishoudhulp opleiding schenkt niet alleen aandacht aan de poetsvaardigheden van de schoonmaakhulp, maar ook aan de klantvriendelijkheid en de algemene dienstverlening van deze werknemer.

HUISHOUDHULP OPLEIDING

In de huishoudhulp opleiding krijgen poetshulpen niet alleen theoretische lessen over klantvriendelijkheid, communicatie en dienstverlening. Wij zorgen er als opleidingsinstituut voor dat de poetshulp een allround pakket kan aanbieden.

Door aan klantvriendelijkheid en communicatie te werken, verbeteren ook de prestaties als poetshulp. Je krijgt als werknemer meer oog voor de wensen van je klant en kunt er gemakkelijker op inspelen. Goede communicatie vermijdt misverstanden en is in vele gevallen trouwens het halve werk. Als poetshulp kom je in zeer diverse milieus terecht en in de huishoudhulp opleiding wordt daar ten volle aandacht aan besteed. Zo wordt je dienstverlening veel completer.

Deze huishoudhulp opleiding is praktisch en daarom werken we met realistische oefeningen en rollenspelen die gebaseerd zijn op echte praktijksituaties.

Als huishoudhulp kom je dagelijks met de klant in contact. Hierdoor ben jij de perfecte ambassadeur van uw bedrijf!

In deze training bespreken we dienstverlening en communicatie niet alleen in theorie. We bekijken ook concreet hoe jij als poetshulp voor een goede dienstverlening kan instaan!

 

We vertalen theorie naar de praktijk met oefeningen en rollenspelen.
  • Imago van het bedrijf en uw werknemer
  • Communicatie en haar impact
  • Perceptie en gedrag
  • Kenmerken en taken van de huishoudhulp
  • Geschil ↔ klacht
    • Klachten: types, oorzaken, gevolgen, hoe ermee omgaan
    • Impact van stress op de communicatie en klachtenreactie
  • Praktijkoefeningen
    • Organisatie en aanpak van het werk
    • Communicatie met interne en externe klanten
  • Persoonlijk ontwikkelingsplan

GEEN WOORDEN, MAAR DADEN!

  • Volledige dag training duurt standaard 7 uur, tenzij anders vermeld
  • Theoretische inleiding (30%) met veel praktijkoefeningen (70%)
  • Elke deelnemer ontvangt een certificaat van aanwezigheid
  • Erkenningsnummer voor de dienstenchequebedrijven VG_E_06142 (4 uur opleiding)
  • Erkenningsnummer voor de dienstenchequebedrijven VG_E_06140 (8 uur opleiding)

WAT ZEGT DE WET?Wet 1

De werkgever zorgt ervoor dat iedere werknemer een voldoende en aangepaste vorming in verband met het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk ontvangt die speciaal gericht is op zijn werkpost of functie. Deze vorming wordt aangepast aan de ontwikkeling van de risico’s en aan het ontstaan van nieuwe risico’s en wordt indien nodig, op gezette tijden herhaald(Codex boek II, titel 3)

Dienstencheque bedrijven Communicatie Opleiding
Dienstencheque bedrijven Communicatie Training
Dienstencheque bedrijven Klantvriendelijkheid Cursus

Snelle links

★★★★★

Praxis Training krijgt een 8.8 uit 10 op basis van 14086 beoordelingen.