Klantgericht werken voor schoonmaak en dienstencheque bedrijven
Wie heb ik aan de lijn?
WAT KRIJG JE IN DEZE OPLEIDING KLANTGERICHT WERKEN VOOR DIENSTENCHEQUE BEDRIJVEN?
Goede communicatie en klantvriendelijkheid zijn van cruciaal belang in de schoonmaaksector.
DIENSTENCHEQUE BEDRIJVEN
KLANTVRIENDELIJKHEID EN COMMUNICATIE
HUISHOUDHULP OPLEIDING
Door aan klantvriendelijkheid en communicatie te werken, verbeteren ook de prestaties als poetshulp. Je krijgt als werknemer meer oog voor de wensen van je klant en kunt er gemakkelijker op inspelen. Goede communicatie vermijdt misverstanden en is in vele gevallen trouwens het halve werk. Als poetshulp kom je in zeer diverse milieus terecht en in de huishoudhulp opleiding wordt daar ten volle aandacht aan besteed. Zo wordt je dienstverlening veel completer.
Deze huishoudhulp opleiding is praktisch en daarom werken we met realistische oefeningen en rollenspelen die gebaseerd zijn op echte praktijksituaties.
Als huishoudhulp kom je dagelijks met de klant in contact. Hierdoor ben jij de perfecte ambassadeur van uw bedrijf!
In deze training bespreken we dienstverlening en communicatie niet alleen in theorie. We bekijken ook concreet hoe jij als poetshulp voor een goede dienstverlening kan instaan!
We vertalen theorie naar de praktijk met oefeningen en rollenspelen.
- Imago van het bedrijf en uw werknemer
- Communicatie en haar impact
- Perceptie en gedrag
- Kenmerken en taken van de huishoudhulp
- Geschil ↔ klacht
- Klachten: types, oorzaken, gevolgen, hoe ermee omgaan
- Impact van stress op de communicatie en klachtenreactie
- Praktijkoefeningen
- Organisatie en aanpak van het werk
- Communicatie met interne en externe klanten
- Persoonlijk ontwikkelingsplan
GEEN WOORDEN, MAAR DADEN!
- Volledige dag training duurt standaard 7 uur, tenzij anders vermeld
- Theoretische inleiding (30%) met veel praktijkoefeningen (70%)
- Elke deelnemer ontvangt een certificaat van aanwezigheid
- Erkenningsnummer voor de dienstenchequebedrijven VG_E_06142 (4 uur opleiding)
- Erkenningsnummer voor de dienstenchequebedrijven VG_E_06140 (8 uur opleiding)
De werkgever zorgt ervoor dat iedere werknemer een voldoende en aangepaste vorming in verband met het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk ontvangt die speciaal gericht is op zijn werkpost of functie. Deze vorming wordt aangepast aan de ontwikkeling van de risico’s en aan het ontstaan van nieuwe risico’s en wordt indien nodig, op gezette tijden herhaald. (Codex boek II, titel 3)